loading...
army.special.for
sami بازدید : 15 یکشنبه 06 بهمن 1392 نظرات (0)
آپلود عکس" border="0">

انواع گلوله های ساچمه‌زنی یا ساچمه پران (یا همان شاتگان , shotgun shells) 



فشنگ تفنگ ساچمه‌ای معمولاً پوکه مقوایی یا پلاستیک دارد (تصویر پوکه پلاستیکی در comment ) و اندازه آن با عددی بیان می‌شود که در آمریکا گیج (gauge) و در انگلیس بور (bore) می‌گویند.

Birdshot : برای شکار پرندگان , خرگوش و برای شلیک به پرتابه‌های هوایی در مسابقات استفاده می شود.

Buckshot : برای شکار هدف‌های بزرگ تر مانند آهو و ... استفاده می شود.

Slug : تک گلوله بزرگ برای شلیک به اهداف بزرگ و دور استفاده می شود

انواع دیگری از گلوله‌های ساچمه زنی‌ : dragon breath , tracer و beanbag و ... ( بین بگ : کیسه‌ای است که در آن ساچمه‌های شاتگان قرار دارد و کیسه به سمت هدف شلیک می شود. به طور معمول کشنده نیست و توسط پلیس استفاده می‌‌شود)

به طور کلی‌ برد گلوله‌های تفنگ‌های ساچمه زنی‌ از ۱۰۰ متر تجاوز نمی کند.

sami بازدید : 13 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)
آپلود عکس" border="0">

ششم ماه ژوئن- مصادف بود با شصت و هشتمین سالگرد حمله نهایی متفقین به سواحل نورماندی، این روز موسوم به D-Day است.

در این روز متفقین علاوه بر حمله از طریق دریا، حدود ۲۴ هزار سرباز چترباز را هم از طریق آسمان به پشت خط مقدم نبرد، فرستادند، وظیفه این سربازها این بود که پاسخ «رومل» را به حمله متفقین خنثی کنند.

این چتربازها که در خاک دشمن فرود آمده بودند، دو دلخوشی و نقطه اتکا داشتند: هم‌قطارانشان که کمی جلوتر در حال نفوذ به خاک دشمن بودند و گجت‌ها و سلاح‌هایی که در اختیارشان گذاشته شده بود.

این گجت‌ها در مقایسه با وسایل پیشرفته‌ای که سربازها این روزها در اختیار دارند، شاید چیزی نباشد، اما مروری بر آن وسایل، به احتمال زیاد می‌تواند برای همه ما جالب باشد:

 

 

 

 

     ادامه دارد.

sami بازدید : 16 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)
آپلود عکس" border="0">

 

آقای تامسون معتقد بود که یک مسلسل با کالیبر متوسط نقش اساسی را در جنگ های آینده ایفا خواهد کرد. طرح او با محدودیت هایی مواجه بود. او مکانیزم برگشت گاز را بسیار پیچیده و سنگین می دانست. مکانیزم برگشتی هم باعث افزایش محسوس وزن

سلاح می شد. از طرفی سیستم فشار مستقیم نمی توانست نیروی لازم را در گلوله ذخیره کند(همانند مسلسل PPsh41 ساخت شوروی که بسیار کم قدرت است).
آقای تامپسون به فکر استفاده از یک طرح ثبت شده افتاد. در سال 1915، یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا با نام John Blish یک سیستم فشار مستقیم تاخیری ابداع کرده بود. در این سیستم پیشانی جنگی بواسطه یک یا دو زبانه به بدنه سلاح چفت می شد. وقتی گلوله شلیک می شد، فشار گاز باروت از طرفی گلوله را به جلو می راند و از طرفی به پیشانی جنگی فشار وارد می کرد ولی از آنجایی که پیشانی جنگی به بدنه سلاح چفت شده بود، عقب نشینی نمی کرد ویا می توان گفت «سریعا» عقب نشینی نمی کرد. وقتی فشار گاز باروت (قبل از خروج گلوله از لوله) به حد نصاب می رسید، زبانه ها از چاک بدنه بیرون آمده و عقب نشینی گلنگدن آغاز می شد. در واقع زبانه های مذکور باعث ایجاد تاخیر در عمل عقب نشینی سلاح می شدند و همین تاخیر بود که باعث می شد تا انرژی کافی در گلوله ذخیره شود.

 

 

 

                                                  لطفا برای خواندن بقیه به ادامه مطلب تشریف بیاورید.

sami بازدید : 111 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)
آپلود عکس" border="0">
رهایی گروگان تیپ65

برون مرزی

تیپ 65 برای عملیات های آزاد سازی گروگان . تخریب . نابود سازی تروریست و... در خارج کشور(خاک کشور مورد نظر) عملیات هایی انجام میدهد با نام برون مرزی....
بدون اینکه آن کشور(کشور مورد نظر) اطلاعی از ورود نیرو های رهایی بفهمد تمامی نیرو ها بصورت واکنش سریع بی سر و صدا نفوذ به خاک دشمن میکنند (عملیات های برون مرزی نباید به یک روز بیشتر طول داده بشه وگرنه عملیات شکست خورده و باید با نقشه ی چند روزه وارد عمل بشوند).

برای مثال یک سرهنگ نظامی توسط تروریست ها ربوده شده تا تخلیه ی اطلاعاتی بشود.تیپ سریعا از مکان و تجهیزات و نفرات.... تروریست اطلاعات لازم را کسب میکند(حتی بعضی وقت ها اطلاعات ناقص)و نیرو ها آماده ای عملیات میشوند. و به خاک دشمن نفوذ کرده و برای رهایی فرد گروگان گرفته شده و پاک سازی منطقه اقدام میکنند. اهمیت اول نجات فرد مورد نظر.اهمیت دوم دستگیری حداقل نفرات.اهمیت سوم پاک سازی کامل منطقه.

در زمان جنگ ایران و عراق تیپ عملیات های بسیار زیاد برون مرزی در خاک عراق انجام داد که تمام عملیات ها با پیروزی شکل گرفت.
sami بازدید : 17 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)
آپلود عکس" border="0">

 

 

 

 

 

 

معرفی نیروهای ویژه ی جهان : قسمت ششم

گردان ۷۰۷ ماموریت های ویژه کره جنوبی (گردان ببر سفید)

گردان ۷۰۷ ماموریت ویژه معروف به ببر سفید گلچینی از بهترین های یگان نیروهای ویژه ی فرماندهی جنگهای ویژه ارتش کره جنوبی یا (Republic of Korea Army Special Warfare Command ) می باشد. این واحد تنها واحد واکنش سریع ضد تروریستی کره جنوبی است که نیروهای آن انجام ماموریت های شهری ضد تروریستی را به عهده دارند.ارتش ...کره جنوبی این یگان را برای شرایط اضطراری تشکیل داده تا در مواقع لزوم از سرعت عمل بالای آن ها بهره ببرد.همچین تعداد کمی از اعضای این گروه متشکل از زنان می باشد.این واحد تنها زمانی از زنان استفاده می کند که در آن میادین حضور یک زن به عنوان یک تهدید برای تروریستها دیده نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

                                                لطفا برای خواندن بقیه به ادامه مطلب تشریف بیاورید.

sami بازدید : 16 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)
آپلود عکس" border="0">
Special Weapons and Tactics (S.W.A.T)
دلایل شکل گیری نیروی S.W.A.T

ایده تاسیس این گروه برای اولین بار دردهه1960 دردپارتمان پلیس لس انجلس شکل گرفت.

مشکلات سیاسی واجتماعی ایالات متحده دراین دهه....

آشوبهای واتز در سال 1965 وتهاجم تکتیراندازان به دانشگاه تگزاس در سال 1966 نیاز به ایجاد تجهیزات واقدامات ویژه رادر پلیس این کشورپیشاز پیش مشخص ساخت.

دلایل موفقیت اولیه S.W.A.T در امریکا:
sami بازدید : 14 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)
آپلود عکس" border="0">

هلیکوپتر تهاجمی کاموف 50(black shark)با کد انتخابیHokum Aیکی از بهترین هلیکوپترهای شناخته شده در جهان است.این هلیکوپتر در قالب دو گونه طراحی گشته که نوع 2سرنشینه آن (کاموف 52) به (Alligator) و با کد انتخابیHokumBموسوم است.این هلیکوپتر توانای روسی قابلیت حمله به اهداف زمینی و هوایی مختلف را در ساعات مختلف شبانه روزراداراست.

 


 

 

 

 

 

 

                                              لطفا برای خواندن بقیه به ادامه مطلب تشریف بیاورید.

sami بازدید : 14 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)
آپلود عکس" border="0">

 

 

 بالگرد سیکورسکی UH-60 موسوم به بلک هاوک، نقش اسب بارکش را در ارتش آمریکا و همپیمانان آن در سراسر جهان بر عهده دارد. کاربریهای مختلف آن از کاربرد در عملیات ویژه و عملیات تهاجمی گرفته تا آمبولانس هوایی، مرکز فرماندهی و کنترل سیار، ترابری و ... آن را به عنوان یک بالگرد موفق چندمنظوره معرفی کرده است.

کار طراحی بلک هاوک در چارچوب طرحی موسوم به هواگرد ترابری تاکتیکی همه منظوره ارتش آمریکا (UTTAS) در اواخر دهه 1960 میلادی آغاز شد. در این طرح از تجربیات حاصل از کاربرد چند منظوره بالگرد UH-1 هیوی کبرا در میادین نبرد نیز استفاده شد.

اولین نمونه آزمایشی بلک هاوک به نام YUH-60 ساخت کمپانی سیکوریکی برای نخستین بار در اکتبر سال 1974 به پرواز در آمد. دومین نمونه نیز در سال 1975 ساخته شد. در ماه دسامبر 1976 نیروی زمینی آمریکا هلیکوپتر UH-60 سیکورسکی را برتر از YUH-61 بوئینگ و برنده پروژه UTTAS اعلام کرد. بالگرد بلک هاوک در سال 1979 وارد خدمت شد و اکنون با گذشت بیش از سه دهه، همچنان مدلهای گوناگون آن در خدمتند.

ویژگیها

بلک هاوک در زمینه های مختلف از جمله قابلیت اعتماد، سهولت تعمیر و نگهداری، بقاپذیری و کاربردهای چندگانه خصوصیات ممتازی دارد. در حالی که بسیاری از هلیکوپترها به ازای هر ساعت پرواز نیاز به 12 تا 20 نفر ساعت تعمیر و نگهداری دارند، بلک هاوک تنها به 2 الی 3 نفر ساعت تعمیرات برای هر پرواز نیازمند است.
برای افزایش بقاپذیری این هلیکوپتر در منطقه جنگی از تعداد قطعات تشکیل دهنده آن کاسته شده و در عوض به مقاومت آنها افزوده شده است. در نتیجه بلاک هاوک حتی در در صورت اصابت گلوله های 7.62 میلی متری باز هم قادر به ادامه پرواز می باشد.

بلک هاوک در اصل به عنوان یک بالگرد ترابری طراحی شد

                                                         لطفا برای خواندن بقیه به ادامه مطلب تشریف بیاورید.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 288
  • بازدید کلی : 4,474